Fanfareorkest

Onze muziekvereniging heeft sinds de oprichting in 1928 een fanfareorkest, die vanaf augustus 2018 onder leiding staat van Jeffry Wiesnekker. Hij doet dit met veel enthousiasme, gezelligheid en muzikaliteit.

Diversiteit in leden
In het orkest spelen 20 leden; jong en oud, beginnend en ervaren, uit Apeldoorn en omstreken. Zij bespelen allerlei instrumenten zoals trompetten, bugels, hoorns, trombones, saxofoons en euphoniums. Daarbij worden zij ondersteunt door slagwerkers die een drumstel, marimba, xylofoon, marchingbell en bij-instrumenten bespelen.

Diversiteit in de muziek
De muziekstukken die gespeeld worden zijn eveneens erg divers. Denk hierbij aan klassieke stukken met prachtige harmonieën en melodieën, die speciaal gecomponeerd zijn voor een fanfareorkest. Maar ook aan popmuziek, zowel uit de jaren ‘70 als hedendaags. Marsen behoren ook tot het repertoire, die veelal gespeeld worden tijdens de concerten en intochten. Kortom het repertoire van het fanfareorkest biedt voor ieder wat wils. Ook voor jou!

Diversiteit in activiteiten
Het voorjaarsconcert, de kerstconcerten in woon- en zorgcentra en de intochten van avondvierdaagsen zijn vaste prik in de jaarkalender geworden. Daarnaast doet het fanfareorkest graag mee aan festivals en zoekt het geregeld de samenwerking op met andere fanfareorkesten voor een gezamenlijk concert.

Interesse?
Speel je een blaasinstrument en ben je op zoek naar een gezellig fanfareorkest? Of wil je een blaasinstrument leren bespelen? Kom dan kijken op maandagavond tijdens de repetitie van 19:30 tot 21:30 uur in ons clubgebouw aan de Groenlingweg 21 in Apeldoorn.