Opleiding slagwerkgroep SUONA

Sinds december 2013 heeft onze muziekvereniging weer een opleidingsslagwerkensemble en daar zijn we enorm trots op! Met 13 leergierige en enthousiaste leerlingen bruist het ensemble van de energie. Het ensemble staat onder leiding van Richard Woudenberg.

Samenspel
Met dit ensemble bieden wij leerlingen de kans om in een vroeg stadium samen met anderen muziek te leren maken. Dit vinden wij belangrijk, omdat het de muzikaliteit en het samenspel bevordert. Daarnaast is samen muziek maken natuurlijk veel leuker en gezelliger. Kortom, spelen in het ensemble is een mooie aanvulling op de individuele lessen. Er is geen vast moment van instromen, omdat elke leerling zijn eigen tempo heeft. In overleg met de leerling en de docent wordt gekeken, wanneer de leerling er klaar voor is.

Podiumervaring
Naast samen muziek leren maken is het opdoen van podiumervaring belangrijk. Jaarlijks staan er dan ook diverse optredens op het programma voor dit ensemble. Denk hierbij aan enkele concerten en deelname aan een festival of concours. Bij de laatste twee wordt het optreden beoordeeld door een vakjury. Best spannend, maar ook zeker heel leerzaam. Met de opbouwende feedback in het juryrapport kan immers weer verder worden gewerkt. Zo worden de leerlingen “klaargestoomd” voor de slagwerkgroep SUONA.

Wil jij dit ook?
Kom dan gerust eens kijken tijdens de repetitie op vrijdagmiddag van 17:00 - 18:00 uur in ons clubgebouw aan de Groenlingweg 21 te Apeldoorn.